Nu är det såhär,,,


Tisdag.

Jag känner mig duktig duktig, lägenheten är städad, eller typ uppplockad iallafall, ska diska och dammsuga imorgon! har dessutom handlat frukost till imorgon och lasangen ska snart ut ut ugnen! Dock är det såhär nu, jag lovade en bild och nu har min kamera försvunnit!

Men jag kan endå ge er receptet!

Lasange med babyspenat och fetaost.
Receptet är tänkt för en väldigt matig lasange så om man vill snåla behöver man inte ha i två burkar krossade tomater och bara ett paket feta ost

Att köpa:
1 vitlöksklyfta
1 burk pastasås
2 burkar krossade tomater
2 paket feta ost
1 paket ostsås (kelda)
1 paket riven ost
1 påse babyspenat
Lasangeplattor (färska)

To do:
Ta en stekpanna och värm upp smör för stekning och kläm i en vitlöksklyfta. Skölj och häll i påsen med babyspenat och "stek" tills den har fått en mörk grön färg och segat ner sig (ni fattar vad jag menar när ni gör den). Slå på pastasåsen och de krossade tomater, låt mojsa ihop sig medan du smörjer formen och börja värva lasangeplattor med tomatsåsen. På de översta lagret så sprider du ut fetaosten (jag tog den mellan händerna och smulade den) och sedan slår du på såsen och sprider ut osten! Sedan typ 200 grader eller så i 25 minuter!

Jätte god! Men den är godast dagen efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0